کد خبر: ۱۴۱۷۷۰
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۲

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اعتماد، رئیس فعلی سازمان حفاظت از محیط‌ زیست که در دولت‌های پیشین بیش از ۱۲ سال وزیر کشاورزی بوده با شرح خاطره‌ای از زمان وزارتش در دولت هاشمی‌رفسنجانی، محمود احمدی‌نژاد را مبدع لقب «سردار سازندگی» برای آیت‌الله هاشمی معرفی و تاکید کرده زمانی که احمدی‌نژاد استاندار اردبیل و خودش وزیر کشاورزی بوده، با رییس‌جمهور وقت صورت‌جلسه‌ای برای رفع مشکل عشایر منطقه دشت مغان تدوین کرده‌اند اما احمدی‌نژاد اجرای آن را چند هفته‌ای عقب انداخته و درنهایت با بیان اینکه «اگر بخواهم به هر امضایی که می‌دهم پایبند باشم، آجر روی آجر بند نمی‌شود»، زیر قول و قرارش با رییس‌جمهوری و ۳ وزیر(وزیر کشور، وزیر جهاد سازندگی و وزیر کشاورزی) زده است.

رییس سازمان حفاظت از محیط زیست سپس با افسوس از اینکه «چنین شخصیتی» بعدها رییس‌جمهوری مملکت شده، او را فاقدصلاحیت روانی برای ریاست‌جمهوری خوانده و پیشنهاد کرده که شورای نگهبان   ۵ نفر روانشناس بی‌طرف را به‌ کار گیرد که افراد را تست کنند. وزیر ادوار کشاورزی بر این اساس  مدعی است که احمدی‌نژاد «مشکل روانی» داشته است.

این اظهارات عجیب و به معنای دقیق کلمه تند و تیز کلانتری درباره رییس دولت نهم و دهم به ‌شدت مورد توجه رسانه‌ها و افکار عمومی قرار گرفت. همین اطرافیان احمدی‌نژاد را به تب و تاب واکنش و پاسخگویی واداشت و بر همین اساس بود که ۳ روز پس از انتشار مصاحبه ویدیویی کلانتری با عبدی مدیا، علی‌اکبر جوانفکر پا به میدان گذاشت و با انتشار یادداشتی به دفاع از احمدی‌نژاد برخاست.

مشاور رسانه‌ای محمود احمدی‌نژاد در زمان ریاست‌جمهوری‌اش ضمن اینکه اظهارات کلانتری را «ادعاهای بی‌اساس» خواند، معاون حسن روحانی را به توهین آشکار به «خادم ملت» (احمدی‌نژاد) متهم کرده است. جوانفکر در پاسخ از ۷ نکته گفته و ابتدا به موضوع «روانی بودن» احمدی‌نژاد پرداخته و با بیان اینکه «موحدان و پیروان راستین پیامبران الهی هیچگاه دیگران را به روانی بودن متهم نکرده‌اند» طرح این موضوع از سوی کلانتری را نشانگر «عجز و ناتوانی» طالبان قدرت برابر «منطق صحیح و محکم» منادیان سخن حق دانسته است.

مشاور رسانه‌ای احمدی‌نژاد از کلانتری خواسته تا برای اثبات صداقتش، صورت‌جلسه مورد ادعایش را منتشر کند که البته در همان گفت‌وگو هم کلانتری تاکید کرده که این صورت‌جلسه حتما هنوز در اسناد کشت و صنعت مغان موجود است.

او زمان سفر آقای رفسنجانی به اردبیل را چند ماه مانده به پایان دوران ۸ ساله ریاست‌جمهوری اعلام کرده و بر همین اساس ایده ابداع لقب سردار سازندگی از سوی احمدی‌نژاد را رد کرده است. علی‌اکبر جوانفکر در ادامه نوشته‌ای که در سایت بهار وابسته به نزدیکان رییس دولت نهم و دهم منتشر شده به عیسی کلانتری شدیدا انتقاد کرده و عملکرد کلانتری را به عنوان وزیر کشاورزی «فاجعه‌بار» خوانده و مدعی است که احمدی‌نژاد هرگز او را فرد «ذی‌صلاحی برای تصدی وزارت کشاورزی» نمی‌دانست.

مشاور رسانه‌ای احمدی‌نژاد اینکه کلانتری تاکنون سندی را علیه احمدی‌نژاد منتشر نکرده دلیلی بر «خلاف‌گویی» او می‌داند و معتقد است که اگر کلانتری به‌ دلیل اجرای «سیاست‌های غلط» مورد مواخذه قرار می‌گرفت، امروز جرات نمی‌کرد با توهین به دیگران بر عملکرد مخرب خود سرپوش بگذارد و با منتقدان از موضع تکبر و تفرعن برخورد کند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار